وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

کدگذاری منظم چیست؟
 

اگر از یک برنامه نویس بخواهید که یک پروژه را برای شما بنویسد ، او احتمالاً درخواست شما را قبول خواهد کرد و شروع به نوشتن پروژه می کند ، اما اگر پروژه ای را نوشتید اما بخشی از پروژه دارای مشکل است و از برنامه نویس خواسته است تا مشکل را پیدا کند و حل کند ، احتمالاً اینگونه نخواهد بود. پروژه را بپذیرید یا با تردید آن را قبول خواهید کرد. به نظر شما دلیل این چیست؟ بسیاری از ما برنامه نویسان عادت داریم کد نوشتن روشی را که دوست داریم و می خواهیم بخوانیم ، و بیشتر اوقات ما از هیچ قاعده یا اصولی پیروی نمی کنیم. در این مقاله با مفهوم و روش های کد ساده (کد خالص) آشنا می شویم

 

کدگذاری منظم چیست؟
کد خالص شامل اصول و قواعدی است که به برنامه نویسان کمک می کند تا کدی را بنویسند که درک دیگران یا تغییر آن برای دیگران دشوار نیست و این که بعد از مدت ها کدگذاری ، درک و تغییر کد ، برای خود برنامه نویسی دشوار نیست. این قوانین معیارهایی هستند که در صورت رعایت ، شما را به یک برنامه نویس حرفه ای تبدیل می کنند. برنامه نویسی تمیز در کار گروهی به ویژه در شرکت ها بسیار مهم است.
Dirty Code مفهومی است که برای کد استفاده می شود که از اصول کدگذاری منظم پیروی نمی کند و کد معمولی نیست. اگر اصول برنامه نویسی تمیز ، درهم و برهمی و استفاده از رویه های تکراری را رعایت نکنید ، کد خود را به کد کثیف تبدیل می کنید (Clean Code).

 

اهمیت استفاده از اصول کدگذاری منظم چیست؟
برنامه نویسی تمیز از نظر زمان و نیروی تیم های فنی بسیار مهم است. طبق تحقیقات ، توسعه دهندگان معمولاً 30 تا 40 درصد از وقت خود را صرف نوشتن کد جدید می کنند. حدود 60٪ از وقت خود را صرف نگهداری و اشکال زدایی کد می کنند. بنابراین وقتی به طور مرتب کد می نویسید ، پس از مدتی می توانید کد را به راحتی بشناسید یا آن را تغییر دهید

 

در اینجا چند اصل اساسی برنامه نویسی وجود دارد:
نظر اندازه: اگر هنگام کد نویسی بیش از حد اظهار نظر کنید ، قطعاً در کارتون مشکلی وجود ندارد. کد شما باید به اندازه کافی واضح باشد که توضیحی بیشتر لازم نیست.
ساده سازی: یکی از اولین اصول کدگذاری منظم ، سادگی کد نوشتاری است ، به این معنی که از ساده ترین کد استفاده شده و کد به ساده ترین روش ممکن نوشته شده است. بنابراین سعی کنید تا حد امکان کد را بنویسید و از افزودن پیچیدگی های غیر ضروری تا حد امکان خودداری کنید.
نامگذاری مناسب: سعی کنید متغیرها ، توابع و. ، حساسیت به هزینه را نام ببرید. بنابراین نام یک کلاس یا تابع با عملکرد آن مطابقت دارد. نامگذاری یک تابع یا متغیر باید به گونه ای باشد که تنها با دیدن نام تابع یا نام متغیر می توانید بطور کامل متوجه شوید چه چیزی در داخل متغیر است و چه عملکردی را انجام می دهد.
خوانایی کد: هرچه کد قابل خواندن و درک آن آسان تر باشد ، زمان اصلاح آن نیز کمتر می رود. (این نکته به کدگذاری منظم نکات قبلی بستگی دارد)
ورودی های عملکردی را مدیریت کرده و اندازه آنها را کاهش دهید: سعی کنید عملکردهای ورودی زیادی نداشته باشند و هر عملکرد وظیفه انجام یک مسئولیت را بر عهده دارد و از انجام چندین کار در یک عملکرد جلوگیری می کند. اگر برای دستیابی به خروجی مطلوب به چندین محاسبه احتیاج دارید ، بدنه عملکرد را به چندین عملکرد تقسیم کرده و برای هر عمل یک عملکرد جداگانه بنویسید.
کاهش وابستگی ها: سعی کنید تا حد امکان وابستگی در پروژه داشته باشید تا بتوانید در آینده حفظ و تغییر آسان داشته باشید.
انتخاب زبان مناسب: برخی از زبان های برنامه نویسی ممکن است در انجام مجموعه ای از مشکلات ساده تر و بهتر باشند. به عنوان مثال ، اگر جاوا و پایتون دارید ، پایتون انتخاب بهتری است؛ اگر معیار توسعه شما سرعت توسعه است و Vue ، Angular و React را می شناسید ، مطمئناً Vue بهترین انتخاب برای یک فرایند توسعه سریع است. بنابراین بر اساس علایق و سلایق شخصی خود تصمیم گیری نکنید و با منطق در این رابطه ادامه دهید.

 

چند نکته برای شروع کار با Code Code:
اگر یک برنامه نویس منطق صحیحی برای نوشتن برنامه داشته باشد و دارای تفکر الگوریتمی باشد ، نه تنها فرآیند تولید برنامه برای برنامه نویس آسان خواهد بود ، بلکه کد به روشی اساسی و بسیار خواندنی نوشته می شود و کد آن را به راحتی درک و ویرایش می کنید. مرطوب خواهد بود؛ عواملی که در زیر ارائه خواهیم کرد به شما کمک می کند تا تفکر الگوریتمی و منطق برنامه نویسی داشته باشید.

 

الگوریتم برنامه نویسی:
الگوریتم انتخاب شده توسط برنامه نویس در فرآیند اجرای بسیار کارآمد است. برنامه نویس بسته به نیاز برنامه باید بهینه ترین و بهترین الگوریتم را انتخاب کند و از آن در اجرای پروژه استفاده کند. بنابراین ، برنامه نویس باید تفکر الگوریتمی داشته باشد تا بتواند الگوریتم مناسبی برای پروژه بنویسد. البته تقویت تفکر الگوریتمی با تسلط بر ریاضیات (نه حرفه ای) و حل بسیاری از تمرین ها در ریاضیات و مشکلات الگوریتمی (بدون حل بسیاری از تمرین های الگوریتمی ، نمی توانید الگوریتم خود را تقویت کنید)

 

ساختار داده ها:
ساختار داده ها یکی از مهمترین مباحث برنامه نویسی است. ترکیب الگوریتم ها و علم برای ساخت داده ، ارزش زیادی به پروژه های شما می دهد. شما می توانید با آگاهی از ساختار داده به سرعت اجرای داده های هر قسمت از پروژه خود دسترسی داشته باشید و می توانید کد سریع تری را انتخاب کنید و بدین ترتیب پروژه شما بهینه کدگذاری می شود.

 

نتیجه:
برنامه نویسی منظم از جمله علمی است که هر برنامه نویس باید حرفه ای شود. اگر نمی دانید چگونه به طور مرتب کد بزنید و کد خود را به خوبی و بهینه ننویسید ، خواندن این کد برای شما و همکار دشوار خواهد بود. اگر پروژه مشکلی داشته باشد ، هیچ برنامه نویسی نمی خواهد خطای پروژه شما را اصلاح کند. ،.؛ علاوه بر این ، برنامه نویسی منظم ارزش قابل توجهی به برنامه نویس می دهد. بنابراین همیشه سعی کنید با استفاده از روشهای ذکر شده ، کد خود را بهینه بنویسید؛

 

منبع : یوزرکد

  • ایمان رسولی

پیوندهای داخلی لینکهای ارتباطی هستند که به دامنه (هدف) همان دامنه ای که پیوند (منبع) در آن وجود دارد ، اشاره می کنند. طبق گفته laity ، یک پیوند داخلی از آن است که به صفحه دیگری از همان وب سایت اشاره می کند.

نمونه کد
<a href="http://www.same-domain.com/ "title="Keyword متن "> متن کلمه کلیدی </a>
قالب بهینه
از کلمات کلیدی توصیفی در متن لنگر استفاده کنید که ایده ای راجع به موضوع یا کلمات کلیدی را نشان می دهد که صفحه منبع سعی در هدفگذاری آن دارد.

ارتباط داخلی چیست؟
پیوندهای داخلی پیوندهایی هستند که از یک صفحه در یک دامنه به صفحه دیگر در همان دامنه منتقل می شوند. آنها معمولاً در ناوبری اصلی استفاده می شوند.

این نوع اتصال به سه دلیل مفید است:

آنها به کاربران اجازه می دهند یک وب سایت را هدایت کنند.
آنها به ایجاد یک سلسله مراتب اطلاعاتی برای وب سایت مشخصی کمک می کنند.
آنها به توزیع عدالت پیوند (قدرت رتبه بندی) در وب سایت ها کمک می کنند.
بهترین روش های SEO
پیوندهای داخلی برای ایجاد یک معماری سایت و توزیع لینک خود بسیار مفید هستند (URL ها نیز ضروری هستند). به همین دلیل ، این بخش درمورد ساختن یک معماری مناسب SEO برای سایتی با پیوندهای داخلی است.

در یک صفحه جداگانه ، موتورهای جستجو باید لیست کنند تا صفحات را در فهرستهای کلیدی کلیدی خود قرار دهند. آنها همچنین باید به یک ساختار پیوند دهنده اتصال دهنده (ساختاری که به عنکبوتها اجازه می دهد مسیرهای یک وب سایت را جستجو کنند) دسترسی پیدا کنند و بتوانند تمام صفحات یک وب سایت را پیدا کنند. صدها هزار سایت اشتباه پنهانی یا دفن ناوبری پیوند اصلی خود را به روشهایی که موتورهای جستجو به آن دسترسی ندارند اشتباه می کنند. این مانع از دریافت صفحات ذکر شده در فهرستهای موتورهای جستجو می شود. در زیر نمونه ای از چگونگی بروز این مسئله وجود دارد:

؟ Link-spider-lost.gif باعث تغییر زمان می شود = 20170104131427 # دارایی: 2247: URL
در مثال بالا ، عنکبوت رنگی گوگل به صفحه "A" رسیده و پیوندهای داخلی صفحات "B" و "E." را مشاهده می کند. مهم نیست که صفحات C و D برای سایت چقدر مهم باشند ، عنکبوت راهی برای دستیابی به آنها - یا حتی نمی داند که آنها وجود دارند - زیرا هیچ پیوند خزیدن مستقیم به آن صفحات اشاره نمی کند. در مورد گوگل ، این صفحات به طور کلی وجود ندارند - محتوای عالی ، هدفمندی مناسب برای کلمات کلیدی و بازاریابی هوشمند در صورتی که عنکبوتها در وهله اول نتوانند به آن صفحات برسند ، هیچ تفاوتی نمی کنند.

ساختار مطلوب برای وب سایت مانند هرم است (جایی که نقطه اصلی در بالای صفحه اصلی است):

؟ Link-pyramid.png باعث تغییر زمان می شود = 20170104131420 # دارایی: 2245: URL
این ساختار تا آنجا که ممکن است بین صفحه اصلی و هر صفحه پیوندهای معدودی دارد. این بسیار مفید است زیرا این امکان را می دهد که سرمایه لینک (قدرت رتبه بندی) در کل سایت اجرا شود ، بنابراین پتانسیل رتبه بندی برای هر صفحه را افزایش می دهد. این ساختار در بسیاری از وب سایت های با کارایی بالا (مانند Amazon.com) به صورت دسته بندی و سیستم های فرعی متداول است.

اما چگونه این نتیجه حاصل می شود؟ بهترین راه برای انجام این کار با پیوندهای داخلی و ساختارهای URL اضافی است. به عنوان مثال ، آنها از طریق صفحه به صفحه واقع در http: //www.example.com/mammals ... با متن لنگر "گربه ها" پیوند می زنند. در زیر قالب مربوط به یک اتصال داخلی به درستی قالب بندی شده است. تصور کنید که این پیوند در دامنه jonwye.com است.

؟ لینک-anatomy.gif باعث تغییر زمان = 20170104131458 # دارایی: 2243: URL می شود
در تصویر بالا نشانگر "a" نشانگر آغاز یک اتصال است. برچسب های پیوند می توانند حاوی تصاویر ، متن یا اشیاء دیگر باشند که همه آنها یک صفحه کلیک در صفحه ایجاد می کنند که کاربران می توانند متعهد شوند که به صفحه دیگری منتقل شوند. این مفهوم اصلی اینترنت است: "لینک". محل پیوند پیوند به مرورگر - و موتورهای جستجو - مکان مربوطه را نشان می دهد. در این مثال ، URL http://www.jonwye.com مشخص شده است. سپس قسمت قابل مشاهده لینک برای بازدید کنندگان ، به نام "متن لنگر" در دنیای سئو ، صفحه ای را که لینک به آن اشاره می کند ، توصیف می کند. در این مثال ، صفحه ای که به کمربندهای شخصی ساخته شده توسط مردی به نام جان وی اشاره دارد ، بنابراین در این لینک از متن لنگر "کمربندهای شخصی جان وای" استفاده شده است. برچسب </a> پیوند را می بندد ، به طوری که عناصر صفحه بعد دیگر ویژگی پیوند را به آنها وصل نمی کنند.

این ابتدایی ترین قالب لینک است - و برای موتورهای جستجو کاملاً قابل درک است. عنکبوتهای موتور جستجو می دانند که باید این لینک را به نمودار پیوند موتور در وب اضافه کنند ، از آن برای محاسبه متغیرهای مستقل از پرس و جو (مانند MozRank) استفاده کرده و از آن استفاده کنند تا محتوای صفحه ارجاع شده را فهرست کنند.

در زیر دلایل کلی وجود دارد که چرا ممکن است صفحات در دسترس نباشد و به این ترتیب ایندکس نشود.

ارتباط

  • ایمان رسولی