وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

 

                

 

 

در سالنامه اختلافات تجاری در آمریکای شمالی ، مبارزه برای برچسب گذاری اجباری کشور مبدا بر روی گوشت گاو و گوشت خوک احتمالاً شایسته سر و کله خود است.

هنگامی که ایالات متحده در ابتدای دهه گذشته به این قوانین پایبند بود ، این امر برای تولیدکنندگان کانادایی بسیار گران تمام شد و دلیل اصلی کاهش شدید صادرات دام در جنوب مرز بود.

 

سرانجام ، سازمان تجارت جهانی ، که حکم داد ایالات متحده قانون تجارت بین المللی را نقض می کند ، و تهدید به تحریم های سنگین برای قانونگذاران آمریکایی مجبور به لغو این مقررات در سال 2015 شد.

اما حمایت از استراتژی آمریکایی هنوز ادامه دارد و در میان کشمکش های کشاورزان آمریکایی ، تلاش ها برای بازگرداندن مقررات به نوعی در کمربند کشاورزی و تپه کاپیتول تغییر می کند.

طرفداران بازگشت به رژیم برچسب زدن می گویند که این امر در مورد شفافیت و رقابت است و معتقدند که مصرف کنندگان آمریکایی – با یک انتخاب مشخص برای خرید گوشت گاو که به طور انحصاری در ایالات متحده تولید می شود – هزینه حمایت از کشاورزان و دامداران خود را پرداخت می کنند.

“ما انجامش خواهیم داد”

بیل بولارد از R-CALF ایالات متحده ، انجمن تجارت گاو آمریکا ، که نمایندگی حدود 5500 کشاورز و دامدار در 44 ایالت است ، گفت: “ما این کار را خواهیم کرد.”  “ما برچسب کشور مبدا را به گوشت گاو برگردانیم.”

 

 

تا زمانی که ایالات متحده این قوانین را در سال 2015 لغو نکرد ، برای استیک های بسته بندی شده و سایر برش های گوشت ، برچسب از کشور مبدا الزامی بود ، که به برچسب های غذایی نیاز داشت که محل تولد ، پرورش و ذبح گاوها را توضیح دهد.  (جی اسکات اپل وایت / آسوشیتدپرس)

 

به نظر نمی رسد پس از تصمیم قبلی WTO و با مخالفت شدید گروه های بزرگ صنایع دامی ایالات متحده ، بازگرداندن نسخه تجاری رژیم برچسب گذاری آمریکا امری مهم باشد.

اما سیاستمداران این موضوع را دو بار طی جلسات تأیید وزیر کشاورزی رئیس جمهور جو بایدن در ماه فوریه مطرح کردند و انگیزه طرفداران همچنان از بحث ادامه داشت.

تولیدکنندگان و کارشناسان تجارت کانادایی توجه جدی به این مسئله دارند.

صنعت دامپروری کانادا ارزش سالانه صادرات گوشت گاو و دام خود را به ایالات متحده بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار تخمین می زند.

کارلو داد ، کارشناس تجارت آمریکای شمالی در بنیاد کانادا-غرب ، یک اتاق فکر مستقر در کلگری ، گفت: “ما باید در مورد این موضوع دائماً هوشیار باشیم.”

“این مانند چوب نرم و سایر مشکلات چند ساله آمریکایی ها است.  هرگز از بین نمی رود.  “

قوانین قدیمی تأثیر زیادی داشته است

استفاده آمریکایی از مقررات اجباری کشور مبدا یا COOL اجباری در حافظه تولیدکنندگان در دو طرف مرز طولانی است.  این قانون اولین بار در اواخر سال 2008 در صحنه ظاهر شد و در سال 2013 اصلاح شد.

این آیین نامه برچسب گذاری اجباری استیک های بسته بندی شده و سایر برش های گوشت را پیش بینی می کند و به برچسب های غذایی که محل تولد ، پرورش و ذبح دام را توضیح می دهد نیاز دارد.

در آن زمان ، حامیان آمریکایی استدلال می کردند که مصرف کنندگان سزاوار دانستن این هستند که گوشت آنها از کجا آمده است.  اما مقررات در هر دو طرف مرز با هم مخالفت کرده اند و برخی آن را حمایت گرایی ساده می دانند.

منتقدان در کانادا و ایالات متحده گفته اند که این الزامات منجر به هزینه های بالای سربار و تدارکات برای صنعت می شود.

 

 

بیل بولارد ، مدیر اجرایی R-CALF ایالات متحده ، انجمن تجارت دام آمریکا ، معتقد است که این امر برای محافظت از تولید گوشت گاو در کشور وی ضروری است.  وی گفت: “ما این کار را خواهیم کرد.” (R-CALF USA)

 

دنیس لاکرافت ، معاون اجرایی انجمن گاوداران کانادا ، گفت: “جریان حیوانات زنده بیشترین تأثیر را داشت و جداسازی مورد نیاز بود.”

“آنها حیوانات را به طور جداگانه در گیاهان نگهداری می کردند. آنها هنگام ورود مجبور به درمان جداگانه با آنها شدند ، بنابراین تعدادی از گیاهان به سادگی تصمیم گرفتند که کار اضافی و هزینه واردات ارزش آن را ندارد.”

قبل از لازم الاجرا شدن این قوانین ، لاکرافت گفت که تولیدکنندگان کانادایی می توانند حیوانات زنده را به 16 پردازنده در ایالات متحده 5 تا 6 روز در هفته صادر کنند.

وی گفت: “وقتی این قوانین جدید لازم الاجرا شد ، اجرای آن چنان دشوار بود که به دست شش پردازنده رسید – و پنج نفر از آنها فقط یک روز در هفته دامهای ما را می بردند.”

در طول اختلاف تجاری ، اتاوا تخمین زد که قوانین ایالات متحده سالانه حدود 1 میلیارد دلار برای صنعت گوشت خوک و گوشت گاو هزینه می کند.

WTO دریافت که ایالات متحده الزامات قانون تجارت بین المللی را نقض کرده است.  با یک میلیارد دلار تعرفه تجاری از کانادا ، ایالات متحده آمریکا COOL اجباری لغو شد برای گوشت گاو و گوشت خوک در دسامبر 2015

بخش ایالات متحده در بحران است

این مقررات به جنوب مرز تقسیم می شود ، اما گروه هایی مانند R-CALF ایالات متحده معتقدند که می توانند به بخشی که نیاز به پشتیبانی دارد کمک کنند.

بولارد ، یک پرورش دهنده سابق ، گفت که وقتی برچسب گذاری اجباری کشور مبدا از ماه مه 2013 تا دسامبر 2015 کاملاً اعمال شود ، تولیدکنندگان گاو آمریکایی قیمت های بهتری را مشاهده می کنند.

“ما در آن مدت این برچسب ها را سر جای خود داشتیم [and that] این اتفاق همزمان با بالاترین قیمت اسمی پرداخت شده به تولیدکنندگان گاو در طول تاریخ در همان دوره بوده است “.

 

 

دنیس لاکرافت از انجمن گاوداران کانادا گفت: “من فکر می کنم ما متحدان زیادی صف کشیده ایم که بین این اقدام بایستند و به جلو حرکت می کنند.”  “اما ما همیشه مراقب او هستیم.” (دن مک گاروی / CBC)

 

بالارد گفت ، در حال حاضر ، ایالات متحده از برچسب داوطلبانه ای استفاده می کند که به تولیدکنندگان گوشت آمریکایی اجازه می دهد گوشت گاو وارد کنند ، آن را بسته بندی مجدد کرده و به آن “محصول آمریکایی” برچسب بزنند.

بولارد گفت صنعت ایالات متحده در یک “بحران جدی” به سر می برد زیرا عملیات دامداری ، دام و خوراک طی دو دهه گذشته کاهش یافته است.  همچنین ناامیدکننده است که از آنجا که قیمت های خرده فروشی گوشت گاو ، پرورش دهندگان آمریکایی فایده ای نمی بینند.

طرفداران COOL اجباری امیدوارند که این ایده تا حدی قوت بگیرد.

رئیس جمهور جو بایدن سخنان “اولین آمریکای” سلف خود را رد می کند ، اما او سخنان خود را ربود “آمریکایی بخرید“سیاست و اخبار برای ادامه نبردهای قدیمی قبل از WTO.

تام ویلساک همچنین به عنوان وزیر کشاورزی در حال بازگشت است ، سمتی که در آخرین اختلافات در دولت اوباما بود.

در زمان ویلساک دادرسی تأیید در ماه فوریه ، سن تون سناتور داکوتای جنوبی از او پرسید که آیا دوست دارید با او کار کنید تا راهی جدید برای COOL اجباری پیدا کنید.

 

 

تام ویلساک ، که در زمان دولت اوباما وزیر کشاورزی ایالات متحده بود ، بار دیگر در زمان رئیس جمهور بایدن ، در همان موقعیت است.  این س twiceال دو بار در جلسات استماع تأیید وی مطرح شد. (لری داونینگ / رویترز)

 

ویلساک گفت: “ما خوشحالیم که با شما و کارکنان شما در مورد هر چیزی که به ما امکان می دهد برچسب گذاری کشور مبدا را بهبود ببخشیم کار می کنیم.  “اگر راهی برای سازگاری آن با WTO وجود داشته باشد ، من از کار با شما بسیار خوشحال خواهم شد.”

گوش دادن به طرفداران COOL اجباری دلگرم کننده بود.

مت پدی ، مدیر روابط دولت در اتحادیه کشاورزان در داکوتای شمالی ، گفت: “برای اولین بار پس از چندین سال ، ما در حال مذاکره جدی در مورد COOL اجباری هستیم – ما فکر می کنیم که این یک چیز مثبت است.”

اما پشتیبانی از برچسب زدن به کشور مبدا در صنعت ایالات متحده مشترک نیست.  یکی از مخالفان اصلی آن انجمن ملی پرورش دهندگان گاو ، قدیمی ترین و بزرگترین انجمن ملی نمایندگی تولیدکنندگان گاو در ایالات متحده است.

کنت باکوس ، مدیر ارشد تجارت بین الملل سازمان ، گفت که COOL اجباری یک “مشکل زامبی” است که همچنان توسط بخشهای کوچکی از صنعت دام ایالات متحده که خواهان مداخلات بیشتر دولت ، حمایت از حمایت و “خارج از تماس” هستند ، ترویج خواهد شد. واقعیت های اقتصادی فعلی

باکوس گفت: “آخرین چیزی که می خواهیم این است که وارد جنگ تجاری دیگری با کانادا و مکزیک شویم ، جایی که می توانیم با یک میلیارد دلار تعرفه تلافی جویانه برای یک برنامه بازاریابی که هرگز کارساز نبوده ، هدف قرار بگیریم.”

موسسه گوشت آمریکای شمالی ، بزرگترین انجمن تجاری نمایندگی بسته بندی و پردازنده های گوشت آمریکایی ، تأیید کرده است که همچنین با COOL اجباری مخالف است.

کانادا برای “ایستادن” برای این صنعت

سخنگوی امور جهانی کانادا گفت: کانادا معتقد است این موضوع به طور کامل در سازمان تجارت جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدوار است که ایالات متحده همچنان به این تصمیم و تعهدات خود پایبند باشد.

میشل کیمپای در ایمیل خود گفت: “کانادا به دفاع از صنعت گوشت گاو کانادا ادامه خواهد داد … و به شدت با هر گونه پیشنهاد جدید ایالات متحده برای ازسرگیری برچسب گذاری اجباری کشور مبدا برای گوشت گاو و گوشت خوک مخالف است.”

کریستوفر سندز ، مدیر انستیتوی کانادایی در مرکز ویلسون در واشنگتن ، گفت که نباید این مسئله را جدی گرفت ، و افزود که کارمندان همچنین باید با متحدان صنعت ایالات متحده صحبت کنند.

وی هشدار داد که روابط بهتر با کاخ سفید هنوز تضمینی برای موفقیت تجاری نیست.

“حداقل بایدن تماس می گیرد و صمیمی تر از آن است [Donald] سندز گفت: “این ترامپ بود.”  اما همانطور که با خط 5 می بینیم ، خط لوله آنبریج، این یک کارت بدون فکر نیست.  “

لاکرافت از انجمن دامداران کانادا گفت که به دنبال حکم سازمان تجارت جهانی ، در صورتی که آمریکا اقدام به نقض آن کند ، کانادا توانایی تعرفه های عظیم را نیز حفظ کرد.

اما او امیدوار است که تلاش ها برای بازگشت COOL اجباری تا این حد پیش نرود.

لاکرافت گفت: “من فکر می کنم که متحدان زیادی بین این اقدام و حرکت به جلو صف کشیده اند.”  “اما ما همیشه مراقب او هستیم.”

 

 

صنعت دام کانادا تخمین می زند که صادرات گوشت گاو و دام آن به ایالات متحده بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار در سال باشد.  (Reed Southwick / CBC)

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی