وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

۱۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

                

 

 

بارسلونا ، اسپانیا (AP) – دانیل سانچز یکی از خوشحالترین دارندگان اتومبیل های برقی در اسپانیا است.  با ایستگاه شارژ رایگان در کمتر از یک کیلومتری خانه اش در شمال بارسلونا ، او می تواند تسلا را برای پرتاب آماده نگه دارد.

مالک 41 ساله یک شرکت حمل و نقل گفت: “نمی توانم تصور کنم که هرگز دوباره در یک پمپ بنزین متوقف شوم.”  “ما مانند کسانی احساس می کنیم که از کالسکه اسب سوار شده و سوار ماشین می شوند.  برگشتی وجود ندارد.  “

سایر اسپانیایی ها به میزان قابل توجهی اشتیاق کمتری دارند.  کمبود نقاط اتصال در مقایسه با اروپای غربی و شمالی و قیمت اتومبیل های برقی باعث شده اسپانیا با سبزتر شدن مسابقات قاره عقب بماند.

اکنون دولت می خواهد کل کشور را در این الگوی جدید قرار دهد.

ائتلاف چپ حاکم در نظر دارد از 140 میلیارد یورو (166 میلیارد دلار) که اسپانیا از طرح بهبود همه گیر اتحادیه اروپا برای راه اندازی صنعت اتومبیل الکتریکی خود دریافت خواهد کرد ، استفاده کند.

رئیس کمیسیون اروپا اورسولا فون در لاین روز چهارشنبه به مادرید سفر می کند در حالی که اسپانیا در انتظار تصویب برنامه خود توسط بروکسل است.  وی با نخست وزیر پدرو سانچز دیدار خواهد کرد ، وی نسل بعدی بودجه اتحادیه اروپا را با “طرح جدید مارشال” مقایسه کرد.

رائول بلانکو ، وزیر امور خارجه اسپانیا به آسوشیتدپرس گفت که دولت قصد دارد در مدت سه سال آینده حدود 5 میلیارد یورو (6 میلیارد دلار) برای ابتکار وسایل نقلیه الکتریکی خود هزینه کند.

اسپانیا 2.2 میلیون اتومبیل و کامیون در سال 2020 تولید کرد که پس از آلمان در اروپا دوم است.  طبق ANFAC ، انجمن تولیدکنندگان اتومبیل و کامیون اسپانیا ، فقط 140،000 از آنها الکتریکی یا هیبریدی هستند.

 

بلانکو گفت: “آنچه ما انجام می دهیم تسریع در تغییر است که در حال حاضر اتفاق می افتد.”  “این یک فرصت بی نظیر است.  تولیدکنندگان اتومبیل در این هواپیما حضور دارند و منابع لازم برای سرمایه گذاری را دارند.  “

اسپانیا که پیشرو در قطارهای سریع السیر برقی است ، می خواهد 250،000 اتومبیل الکتریکی دیگر را ظرف دو سال در مسیرهای خود قرار دهد و به 96،000 فعلی اضافه شود.

بر اساس برآورد دولت ، افزایش اسپانیا برای تولید اتومبیل های الکتریکی باید انتشار CO2 را 450000 تن کاهش دهد ، زیرا اسپانیا می خواهد تا سال 2050 ، مطابق با اهداف اتحادیه اروپا ، به طور کامل به انرژی تجدید پذیر تبدیل شود.

بلانکو گفت: “اسپانیا می تواند این فعالیت های صنعتی را با انرژی سبز انجام دهد.”  “در مقایسه با سایر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی که هنوز به سوخت های فسیلی متکی هستند و یا سایر کشورهایی که از انرژی هسته ای استفاده می کنند ، اسپانیا می تواند به منابع انرژی تجدید پذیر اعتماد کند زیرا دارای انرژی باد و خورشید است.”

گروه محیط زیست Greenpeace از فشار برای وسایل نقلیه الکتریکی حمایت کرد ، اما گفت که نباید از بودجه اتحادیه اروپا برای مسدود کردن شهرها با اتومبیل استفاده شود.

این گروه گفت: “بسیار مهم است که کمک ها برای کمک به جمعیت روستایی در اولویت قرار گیرند ، که دسترسی کمتری به سایر روش های جایگزین حمل و نقل دارند.”

اسپانیا به صنعت اتومبیل سازی قوی خود و ذخایر لیتیوم – کلید تولید باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی – که با پرتغال مشترک است ، اعتماد می کند.  هدف ایجاد یک زنجیره تأمین با تشویق سرمایه گذاری خصوصی در ساخت کارخانه تولید باتری ، همراه با کارخانه های پیش ساخته و طراحی نرم افزار ، همه به منظور رانندگی بیشتر اتومبیل های سازگار با آب و هوا از خطوط تولید است.

با این وجود موفقیت این طرح با موانعی روبرو است.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات اروپا در سال 2020 ، اسپانیا در هر 100000 کیلومتر مربع کمتر از 2 بندر عمومی در مقایسه با بیش از 10 بندر در آلمان ، بلژیک و هلند دارد.

سالوادور ایارک ، رئیس انجمن مصرف کنندگان اتومبیل برقی اسپانیا یا AUVE ، گفت: “این یک مار است که دم خودش را گاز می گیرد.”  “مردم اتومبیل نمی خرند زیرا نمی توانند از آنها شارژ بگیرند و کسانی که می توانند سرمایه گذاری کنند این کار را به اندازه کافی سریع انجام نمی دهند زیرا بوروکراسی اداری پیچیده و کند است.”

دولت می خواهد در طی سه سال تعداد کل نقاط شارژ در سراسر کشور را از 11،500 به 100،000 افزایش دهد.

ANFAC ، گروه خودروسازان ، گفت که ممکن است موارد بیشتری مورد نیاز باشد.

 

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

 

 

سخنگوی خوزه لوپز-تافول به AP گفت: “ما باید با اطمینان از اینکه سوخت رسانی به اتومبیل آسان تر از سوخت گیری است ، بر” نگرانی رانندگان در مورد استقلال “غلبه کنیم.  “ایجاد یک تقویم با اهداف تعیین شده برای دستیابی به 340،000 امتیاز شارژ تا سال 2030 ضروری است.”

قیمت نیز مهم است.  متوسط ​​درآمد سالانه در اسپانیا 15000 یورو (18100 دلار) زیر متوسط ​​اتحادیه اروپا است.  اتومبیل های لوکس در شهرهای اسپانیا ، جایی که مدل های کم مصرف و موتورسیکلت ها سلطنت می کنند ، یک منظره نادر است.  بنابراین در حالی که وسایل نقلیه الکتریکی می توانند ثروتمندترین اروپایی ها را به خود جلب کنند ، بسیاری از اسپانیایی ها را شوکه می کنند.

برای غلبه بر این ، دولت در حال حاضر 400 میلیون یورو (484 میلیون دلار) را برای تخفیف های حداکثر 7000 یورویی (8400 دلار) برای خرید خودروهای برقی و هیبریدی اختصاص داده است.

همچنین باید خودروسازان را متقاعد کند که اسپانیا بهترین شرط سرمایه گذاری آنها است ، در حالی که آلمان و فرانسه از داشتن تولیدکنندگان بزرگ در کشورهای خود این مزیت را دارند.

خودروساز اسپانیایی SEAT ، عضو گروه فولکس واگن ، متعهد شده است که یک خودروی الکتریکی را در محدوده 20 تا 25 هزار یورو تولید کند که به اعتقاد بلانکو به قیمت های خریداران محلی خواهد رسید.

این شرکت در بیانیه ای گفت: استوارت رولی ، رئیس فورد اروپا ، در ماه آوریل با نخست وزیر سانچز در مورد “استراتژی تأمین باتری فورد و اهمیت حمایت دولت اسپانیا از بودجه نسل آینده اتحادیه اروپا” صحبت کرد.  AP

رنو نیز تمرکز خود را بر تولید هیبرید در کارخانه های اسپانیا تأیید کرده است.

اتحادیه ها از سرمایه گذاری عظیم عمومی در صنعتی که 10٪ از تولید ناخالص داخلی اسپانیا و 9٪ از اشتغال آن را تأمین می کند استقبال کردند.

Garbiñe Espejo ، دبیر کل صنعت CCOO ، گفت که تصمیم اخیر نیسان در مورد تعطیلی کارخانه ها در بارسلونا و نزدیک آن هشداری است در مورد اینکه اگر بخش های خصوصی و دولتی بهم نرسند چه اتفاقی می افتد.

Espejo به AP گفت: “صنعت خودرو اسپانیا از سلامتی خوبی برخوردار است.”  “اما اگر ما از این فرصت استفاده نکنیم و اسپانیا را به عنوان پیشرو در فناوری های جدید معرفی کنیم ، تأثیر آن بر صنعت و مشاغل وحشتناک خواهد بود.”

___

 

تمام داستان های AP را در مورد مسائل مربوط به تغییر آب و هوا در https://apnews.com/hub/climate دنبال کنید.

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

       

سرفراز احمد ، کاپیتان پیشین پاکستان و شاهین شاه افریدی چپ دست ، در جریان یک مسابقه PSL بین لاهور کلاندارس و گلادیاتورهای کویته در ابوظبی درگیر مشاجره شدید شده اند.  (اخبار | گزارش بازی)

قرار بود این سه نفر توسط سهیل اختر کاپیتان لاهور و محمد حافظ بزرگتر و داوران در نوزدهم در ورودی کوتا از روز سه شنبه جدا شوند.

این درگیری پس از برخورد سرفراز به کلاه ایمنی توسط مبارزی از افریدی انجام شد که داور اعلام کرد توپ او توپی نیست.

 

تبادل کلمات بین سرفراز احمد و شاهین شاه افریدی# HBLPSL6 # PSL6 #qgvslq pic.twitter.com/PW1rV8E8UO

– انتشار کریکت (Cricket_Posting) 15 ژوئن 2021

توپ به کلاه ایمنی برخورد کرد و به سمت مرد سومی پایین رفت و تا زمانی که سرفراز کار را به دست گرفت و به انتهای مهاجم غیرفعال رفت ، مشخصاً او حرفی برای گفتن به قدم جوان داشت.

با این حال ، افریدی با مهربانی سخنان کاپیتان سابق خود در پاکستان را نپذیرفت و واکنش تهاجمی نشان داد ، و آماده شد تا آماده شود.

وقتی آفریدی خودش را متحرک کرد و به سرفراز اشاره کرد در حالی که سعی داشت به او نزدیک شود ، داور مداخله کرد تا دو بازیکن پاکستانی را به غیر از اختر و حافظ که آنها نیز برای خنک کردن اوضاع عجله داشتند ، دور نگه دارد.

حافظ دیده می شود که به سرفراز التماس می کند تا خنک شود و بعداً افریدی گفت که این حادثه بخشی از بازی بود.

اما این حادثه با انتقادات فراوان از افریدی به دلیل واکنش تهاجمی و رفتار او نسبت به کاپیتان سابق و بازیکن ارشد ، بحث در شبکه های اجتماعی را در پی داشت ، در حالی که دیگران از این جوان دفاع کردند.

 

 

        برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

 

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

چنای – باغ وحش روز جمعه اعلام کرد یک شیر 9 ساله آسیایی بر اثر ویروس کرونا در یک باغ وحش ایالتی در حومه شهر چنای در جنوب هند درگذشت.

    موارد مختلف ویروس کرونا در حیوانات وجود دارد ، از جمله دو ببر کوچک سفید که تصور می شود بر اثر COVID-19 در همسایگی پاکستان مرده اند و شیرها نیز در اسپانیا و دو شهر دیگر هند مثبت هستند.

    “9 ساله شیر ماده نیل عصر 3 ژوئن به این بیماری تسلیم شد. “باغ وحش آریگنار آنا درباره آخرین حادثه گفت.

    در این گزارش آمده است که شیوع این بیماری برای اولین بار در روز پنجشنبه مشاهده شد و بیشتر شیرها بدون علامت بودند.

    آنها قرنطینه شدند و به آنها آنتی بیوتیک دادند.

    در بیانیه باغ وحش آمده است: “نمونه هایی از ببرها و سایر پستانداران بزرگ برای آزمایش ارسال می شوند.”

 

    (گزارش توسط سودارشان وارادان ؛ ویرایش توسط اندرو کوثورن)

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

Rungia longifolia subsp.  keralensis توسط تیمی از JNTBGRI و KU کشف شد

 

 

 

محققان باغ گیاه شناسی گرمسیری و موسسه تحقیقات جواهر لعل نهرو (JNTBGRI) و دانشگاه کرالا زیرگونه گیاه جدیدی را در پناهگاه شندورنی (SWS) ، کولام کشف کردند.

نام کرالا ، زیرگونه در آخرین شماره آبراهامیا ، یک مجله بین المللی علوم گیاهی ، منتشر شده توسط گروه گیاه شناسی ، دانشگاه کرالا ذکر شده است.

گیاه گل دهنده ، Rungia longifolia غلاف کرالنسیس، توسط تیمی شامل ES Santhosh Kumar و Sam P. Mathew از JNTBRI ، R. Jagadeesan از گروه گیاه شناسی در دانشگاه کرالا و A. Gangaprasad ، مدیر مرکز حفاظت از تنوع زیستی ، توسط Ghats غربی کشف شد. توابع در بخش.

زیرگونه متعلق به Rungia longifolia گونه های گیاهی بومی سریلانکا و متعلق به خانواده گیاه Acanthaceae.  این مکان برای اولین بار در پناهگاه حیات وحش Shendurney در فوریه 2016 و بعداً در جنگل Braemore در سپتامبر 2016 مشاهده شد. کمتر از 100 فرد بالغ از هر دو سایت واقع شده اند.

به گفته دکتر گنگاپرساد ، 19 رنگیا در این کشور گونه هایی یافت می شود.  از این تعداد ، 15 مورد ، از جمله هفت گونه و هشت گونه ، بومی Ghats غربی است.  زیرگونه جدید که به رنگ گلهای سفید مایل به صورتی شناخته شده است ، معمولاً بین اوت و فوریه شکوفا می شود و میوه می دهد.

وی خاطرنشان کرد که وجود انواع متنوعی از گیاهان به تلاشهای شدید حفاظتی در غزهای غربی ، به ویژه در قسمتهای جنوبی آن نیاز دارد.  دکتر گانگاپراساد افزود: در حال تحقیق برای تعیین خواص درمانی گیاه تازه کشف شده است.

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر NK آرورا ، رئیس کارگروه Covid-19 در NTAGI

 

توسط شالینی بهارداوج

دهلی نو [India]، 31 مه (ANI): در مقابل کمبود واکسن ، هند قصد دارد مطالعه ای را برای مخلوط کردن دوزهای COVID-19 و ایجاد اثربخشی آن در افزایش پاسخ ایمنی به ویروس کرونا انجام دهد.

دکتر NK Arora ، رئیس گروه کار ، گفت: “هند ممکن است آزمایش رژیمی را که در طی چند هفته دو دوز مختلف واکسن Covid را مخلوط می کند شروع کند تا ببیند به تقویت پاسخ ایمنی به ویروس کمک می کند.” 19 به گروه مشاوره فنی ملی در مورد ایمن سازی (NTAGI).

“ما اخبار را شنیده ایم که در برخی از ایالت ها مردم به دلیل خطای برنامه واکسن با مارک خاص به عنوان دوز اول و مارک متفاوت از واکسن به عنوان دوز دو دریافت کرده اند. این یک خطای برنامه است. این اتفاق نمی افتد و به کارگران خط مقدم توصیه می شود که بیشتر مراقب باشند ، اما هیچ نگرانی در زمینه ایمنی وجود ندارد ، این ذی نفعان ردیابی می شوند ، بنابراین شما جای نگرانی ندارید. “

وی افزود: “ما همچنین شنیدیم که در کارناتاکا ، چندین متخصص بهداشت به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن ها ، به درخواست دوزهای اضافی در برنامه کامل دو دوزهای خود ادامه دادند.”

در مورد مطالعه مخلوط کردن دوز COVID-19 ، دکتر آرورا گفت: “ما اخیراً شنیده ایم که اروپا ، اسپانیا و انگلیس نیز در حال انجام یک مطالعه هستند که در آن دو واکسن – Covishield و Pfizer – در روزهای دیگر انجام شده است. مانند اولین دوز و دوز دوم Pfizer یا بالعکس. این یک مطالعه قابل تعویض نامیده می شود “.

“می توان دو واکسن را به سه منظور به ترتیب متفاوت تزریق کرد.  یکی اینکه از نظر برنامه ریزی راحت می شوند ، اما مهمتر از همه ، این نباید مشکلات ایمنی ایجاد کند ، و سوم این است که تعیین کنید آیا یک مزیت ایمنی وجود دارد ، آیا اثربخشی این ترکیب و مطابقت باعث افزایش اثر محافظتی واکسن ها می شود.  بنابراین ، هر سه مورد باید به طور همزمان مورد مراقبت قرار بگیرند. “

مخلوط کردن واکسن Covid-19 در گروه Covid-19 ، NTAGI و گروه متخصص تجویز واکسن ملی Covid-19 (NEGVAC) مورد بحث قرار گرفته است.

بروز روزانه COVID-19 در هند همچنان رو به کاهش است زیرا در 24 ساعت گذشته 152،734 عفونت جدید گزارش شده است.  طبق گزارش وزارت بهداشت و رفاه خانواده ، هند کمترین جهش یک روزه بیش از 46 روز را گزارش کرده است.  (ANI)

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

TORONTO – پنج نکته ای که باید هفته آینده در دنیای تجارت کانادا مورد توجه قرار گیرد:

 

    درآمد بانکی بیشتر

    اسکوشیابانک نتایج سود سه ماهه دوم خود را روز سه شنبه منتشر می کند.  در میان مذاکرات برای بازگشایی اقدامات همه گیر پس از بیش از یک سال ، رهبران برجسته ترین بانک های کشور روز پنجشنبه با سوال تحلیلگران درمورد اینکه با تمام پولی که می نشینند چه خواهند کرد ، مواجه شدند.

 

    نتایج پارچه

    شرکت Canopy Growth Corp.  نتایج خود را برای سه ماهه چهارم در روز سه شنبه منتشر خواهد کرد.  گلدان ساز ، همراه با رقبا Aurora Cannabis Inc. ، Hexo Corp.  و Tilray Inc ، گفتند که آنها به طور فزاینده ای ایالات متحده را برای فرصت های توسعه تحت نظارت قرار می دهند و بسیاری از آنها در مرحله دستیابی به آمادگی برای ورود احتمالی به بازار هستند.

 

    BRP AGM

    BRP روز پنجشنبه مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران خود را برگزار می کند.  سازنده Ski-Doos و Sea-Doos در ماه مارس از گسترش جاه طلبانه 300 میلیون دلاری خودروهای الکتریکی طی 5 سال خبر داد زیرا این شرکت به دنبال انطباق با روند بازار و جذابیت خود برای مجموعه جدیدی از مشتریان است.

 

    سود از ساپوتو

    ساپوتو جلسه ای را برای بحث در مورد نتایج آن در سه ماهه چهارم در روز پنجشنبه برگزار می کند.  تولیدکننده و تولیدکننده لبنیات مستقر در مونترال روز سه شنبه اعلام کرد که با توسعه مزارع بدون لبنیات و ارزش افزوده ، خرید Bute Island Foods و پروتئین ویژه ویسکانسین را به پایان رسانده است.

 

    ممکن است تعداد مشاغل

    آمار کانادا نظرسنجی نیروی کار خود را در ماه مه منتشر خواهد کرد.  پیش از این ، آژانس گفته بود که بازار کار کانادا در ماه آوریل 207،000 شغل را از دست داد زیرا جهش در نسخه COVID-19 منجر به افزایش مجدد محدودیت های بهداشت عمومی و نگرانی در مورد عواقب اقتصادی طولانی مدت همه گیری شد.

 

    این گزارش توسط مطبوعات کانادایی برای اولین بار در تاریخ 30 مه 2021 منتشر شد.

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

در سالنامه اختلافات تجاری در آمریکای شمالی ، مبارزه برای برچسب گذاری اجباری کشور مبدا بر روی گوشت گاو و گوشت خوک احتمالاً شایسته سر و کله خود است.

هنگامی که ایالات متحده در ابتدای دهه گذشته به این قوانین پایبند بود ، این امر برای تولیدکنندگان کانادایی بسیار گران تمام شد و دلیل اصلی کاهش شدید صادرات دام در جنوب مرز بود.

 

سرانجام ، سازمان تجارت جهانی ، که حکم داد ایالات متحده قانون تجارت بین المللی را نقض می کند ، و تهدید به تحریم های سنگین برای قانونگذاران آمریکایی مجبور به لغو این مقررات در سال 2015 شد.

اما حمایت از استراتژی آمریکایی هنوز ادامه دارد و در میان کشمکش های کشاورزان آمریکایی ، تلاش ها برای بازگرداندن مقررات به نوعی در کمربند کشاورزی و تپه کاپیتول تغییر می کند.

طرفداران بازگشت به رژیم برچسب زدن می گویند که این امر در مورد شفافیت و رقابت است و معتقدند که مصرف کنندگان آمریکایی – با یک انتخاب مشخص برای خرید گوشت گاو که به طور انحصاری در ایالات متحده تولید می شود – هزینه حمایت از کشاورزان و دامداران خود را پرداخت می کنند.

“ما انجامش خواهیم داد”

بیل بولارد از R-CALF ایالات متحده ، انجمن تجارت گاو آمریکا ، که نمایندگی حدود 5500 کشاورز و دامدار در 44 ایالت است ، گفت: “ما این کار را خواهیم کرد.”  “ما برچسب کشور مبدا را به گوشت گاو برگردانیم.”

 

 

تا زمانی که ایالات متحده این قوانین را در سال 2015 لغو نکرد ، برای استیک های بسته بندی شده و سایر برش های گوشت ، برچسب از کشور مبدا الزامی بود ، که به برچسب های غذایی نیاز داشت که محل تولد ، پرورش و ذبح گاوها را توضیح دهد.  (جی اسکات اپل وایت / آسوشیتدپرس)

 

به نظر نمی رسد پس از تصمیم قبلی WTO و با مخالفت شدید گروه های بزرگ صنایع دامی ایالات متحده ، بازگرداندن نسخه تجاری رژیم برچسب گذاری آمریکا امری مهم باشد.

اما سیاستمداران این موضوع را دو بار طی جلسات تأیید وزیر کشاورزی رئیس جمهور جو بایدن در ماه فوریه مطرح کردند و انگیزه طرفداران همچنان از بحث ادامه داشت.

تولیدکنندگان و کارشناسان تجارت کانادایی توجه جدی به این مسئله دارند.

صنعت دامپروری کانادا ارزش سالانه صادرات گوشت گاو و دام خود را به ایالات متحده بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار تخمین می زند.

کارلو داد ، کارشناس تجارت آمریکای شمالی در بنیاد کانادا-غرب ، یک اتاق فکر مستقر در کلگری ، گفت: “ما باید در مورد این موضوع دائماً هوشیار باشیم.”

“این مانند چوب نرم و سایر مشکلات چند ساله آمریکایی ها است.  هرگز از بین نمی رود.  “

قوانین قدیمی تأثیر زیادی داشته است

استفاده آمریکایی از مقررات اجباری کشور مبدا یا COOL اجباری در حافظه تولیدکنندگان در دو طرف مرز طولانی است.  این قانون اولین بار در اواخر سال 2008 در صحنه ظاهر شد و در سال 2013 اصلاح شد.

این آیین نامه برچسب گذاری اجباری استیک های بسته بندی شده و سایر برش های گوشت را پیش بینی می کند و به برچسب های غذایی که محل تولد ، پرورش و ذبح دام را توضیح می دهد نیاز دارد.

در آن زمان ، حامیان آمریکایی استدلال می کردند که مصرف کنندگان سزاوار دانستن این هستند که گوشت آنها از کجا آمده است.  اما مقررات در هر دو طرف مرز با هم مخالفت کرده اند و برخی آن را حمایت گرایی ساده می دانند.

منتقدان در کانادا و ایالات متحده گفته اند که این الزامات منجر به هزینه های بالای سربار و تدارکات برای صنعت می شود.

 

 

بیل بولارد ، مدیر اجرایی R-CALF ایالات متحده ، انجمن تجارت دام آمریکا ، معتقد است که این امر برای محافظت از تولید گوشت گاو در کشور وی ضروری است.  وی گفت: “ما این کار را خواهیم کرد.” (R-CALF USA)

 

دنیس لاکرافت ، معاون اجرایی انجمن گاوداران کانادا ، گفت: “جریان حیوانات زنده بیشترین تأثیر را داشت و جداسازی مورد نیاز بود.”

“آنها حیوانات را به طور جداگانه در گیاهان نگهداری می کردند. آنها هنگام ورود مجبور به درمان جداگانه با آنها شدند ، بنابراین تعدادی از گیاهان به سادگی تصمیم گرفتند که کار اضافی و هزینه واردات ارزش آن را ندارد.”

قبل از لازم الاجرا شدن این قوانین ، لاکرافت گفت که تولیدکنندگان کانادایی می توانند حیوانات زنده را به 16 پردازنده در ایالات متحده 5 تا 6 روز در هفته صادر کنند.

وی گفت: “وقتی این قوانین جدید لازم الاجرا شد ، اجرای آن چنان دشوار بود که به دست شش پردازنده رسید – و پنج نفر از آنها فقط یک روز در هفته دامهای ما را می بردند.”

در طول اختلاف تجاری ، اتاوا تخمین زد که قوانین ایالات متحده سالانه حدود 1 میلیارد دلار برای صنعت گوشت خوک و گوشت گاو هزینه می کند.

WTO دریافت که ایالات متحده الزامات قانون تجارت بین المللی را نقض کرده است.  با یک میلیارد دلار تعرفه تجاری از کانادا ، ایالات متحده آمریکا COOL اجباری لغو شد برای گوشت گاو و گوشت خوک در دسامبر 2015

بخش ایالات متحده در بحران است

این مقررات به جنوب مرز تقسیم می شود ، اما گروه هایی مانند R-CALF ایالات متحده معتقدند که می توانند به بخشی که نیاز به پشتیبانی دارد کمک کنند.

بولارد ، یک پرورش دهنده سابق ، گفت که وقتی برچسب گذاری اجباری کشور مبدا از ماه مه 2013 تا دسامبر 2015 کاملاً اعمال شود ، تولیدکنندگان گاو آمریکایی قیمت های بهتری را مشاهده می کنند.

“ما در آن مدت این برچسب ها را سر جای خود داشتیم [and that] این اتفاق همزمان با بالاترین قیمت اسمی پرداخت شده به تولیدکنندگان گاو در طول تاریخ در همان دوره بوده است “.

 

 

دنیس لاکرافت از انجمن گاوداران کانادا گفت: “من فکر می کنم ما متحدان زیادی صف کشیده ایم که بین این اقدام بایستند و به جلو حرکت می کنند.”  “اما ما همیشه مراقب او هستیم.” (دن مک گاروی / CBC)

 

بالارد گفت ، در حال حاضر ، ایالات متحده از برچسب داوطلبانه ای استفاده می کند که به تولیدکنندگان گوشت آمریکایی اجازه می دهد گوشت گاو وارد کنند ، آن را بسته بندی مجدد کرده و به آن “محصول آمریکایی” برچسب بزنند.

بولارد گفت صنعت ایالات متحده در یک “بحران جدی” به سر می برد زیرا عملیات دامداری ، دام و خوراک طی دو دهه گذشته کاهش یافته است.  همچنین ناامیدکننده است که از آنجا که قیمت های خرده فروشی گوشت گاو ، پرورش دهندگان آمریکایی فایده ای نمی بینند.

طرفداران COOL اجباری امیدوارند که این ایده تا حدی قوت بگیرد.

رئیس جمهور جو بایدن سخنان “اولین آمریکای” سلف خود را رد می کند ، اما او سخنان خود را ربود “آمریکایی بخرید“سیاست و اخبار برای ادامه نبردهای قدیمی قبل از WTO.

تام ویلساک همچنین به عنوان وزیر کشاورزی در حال بازگشت است ، سمتی که در آخرین اختلافات در دولت اوباما بود.

در زمان ویلساک دادرسی تأیید در ماه فوریه ، سن تون سناتور داکوتای جنوبی از او پرسید که آیا دوست دارید با او کار کنید تا راهی جدید برای COOL اجباری پیدا کنید.

 

 

تام ویلساک ، که در زمان دولت اوباما وزیر کشاورزی ایالات متحده بود ، بار دیگر در زمان رئیس جمهور بایدن ، در همان موقعیت است.  این س twiceال دو بار در جلسات استماع تأیید وی مطرح شد. (لری داونینگ / رویترز)

 

ویلساک گفت: “ما خوشحالیم که با شما و کارکنان شما در مورد هر چیزی که به ما امکان می دهد برچسب گذاری کشور مبدا را بهبود ببخشیم کار می کنیم.  “اگر راهی برای سازگاری آن با WTO وجود داشته باشد ، من از کار با شما بسیار خوشحال خواهم شد.”

گوش دادن به طرفداران COOL اجباری دلگرم کننده بود.

مت پدی ، مدیر روابط دولت در اتحادیه کشاورزان در داکوتای شمالی ، گفت: “برای اولین بار پس از چندین سال ، ما در حال مذاکره جدی در مورد COOL اجباری هستیم – ما فکر می کنیم که این یک چیز مثبت است.”

اما پشتیبانی از برچسب زدن به کشور مبدا در صنعت ایالات متحده مشترک نیست.  یکی از مخالفان اصلی آن انجمن ملی پرورش دهندگان گاو ، قدیمی ترین و بزرگترین انجمن ملی نمایندگی تولیدکنندگان گاو در ایالات متحده است.

کنت باکوس ، مدیر ارشد تجارت بین الملل سازمان ، گفت که COOL اجباری یک “مشکل زامبی” است که همچنان توسط بخشهای کوچکی از صنعت دام ایالات متحده که خواهان مداخلات بیشتر دولت ، حمایت از حمایت و “خارج از تماس” هستند ، ترویج خواهد شد. واقعیت های اقتصادی فعلی

باکوس گفت: “آخرین چیزی که می خواهیم این است که وارد جنگ تجاری دیگری با کانادا و مکزیک شویم ، جایی که می توانیم با یک میلیارد دلار تعرفه تلافی جویانه برای یک برنامه بازاریابی که هرگز کارساز نبوده ، هدف قرار بگیریم.”

موسسه گوشت آمریکای شمالی ، بزرگترین انجمن تجاری نمایندگی بسته بندی و پردازنده های گوشت آمریکایی ، تأیید کرده است که همچنین با COOL اجباری مخالف است.

کانادا برای “ایستادن” برای این صنعت

سخنگوی امور جهانی کانادا گفت: کانادا معتقد است این موضوع به طور کامل در سازمان تجارت جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و امیدوار است که ایالات متحده همچنان به این تصمیم و تعهدات خود پایبند باشد.

میشل کیمپای در ایمیل خود گفت: “کانادا به دفاع از صنعت گوشت گاو کانادا ادامه خواهد داد … و به شدت با هر گونه پیشنهاد جدید ایالات متحده برای ازسرگیری برچسب گذاری اجباری کشور مبدا برای گوشت گاو و گوشت خوک مخالف است.”

کریستوفر سندز ، مدیر انستیتوی کانادایی در مرکز ویلسون در واشنگتن ، گفت که نباید این مسئله را جدی گرفت ، و افزود که کارمندان همچنین باید با متحدان صنعت ایالات متحده صحبت کنند.

وی هشدار داد که روابط بهتر با کاخ سفید هنوز تضمینی برای موفقیت تجاری نیست.

“حداقل بایدن تماس می گیرد و صمیمی تر از آن است [Donald] سندز گفت: “این ترامپ بود.”  اما همانطور که با خط 5 می بینیم ، خط لوله آنبریج، این یک کارت بدون فکر نیست.  “

لاکرافت از انجمن دامداران کانادا گفت که به دنبال حکم سازمان تجارت جهانی ، در صورتی که آمریکا اقدام به نقض آن کند ، کانادا توانایی تعرفه های عظیم را نیز حفظ کرد.

اما او امیدوار است که تلاش ها برای بازگشت COOL اجباری تا این حد پیش نرود.

لاکرافت گفت: “من فکر می کنم که متحدان زیادی بین این اقدام و حرکت به جلو صف کشیده اند.”  “اما ما همیشه مراقب او هستیم.”

 

 

صنعت دام کانادا تخمین می زند که صادرات گوشت گاو و دام آن به ایالات متحده بین 2.5 تا 3 میلیارد دلار در سال باشد.  (Reed Southwick / CBC)

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

نایک تأیید کرده است که پس از آنکه فوتبالیست برزیلی از همکاری در تحقیقات در مورد ادعاها مبنی بر تجاوز جنسی به یک کارمند زن شرکت ، سالها پیش ، همکاری مالی با نیمار را فسخ کرده است.

نایک در ماه اوت گذشته وقتی از مهاجم پاری سن ژرمن جدا شد هیچ دلیلی نداشت.  روز پنجشنبه ، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل امتناع نیمار از شرکت در “تحقیق صادقانه در مورد ادعاهای معتبر تخلف توسط کارمند” ، تصمیم به فسخ قرارداد گرفته است.

 

نایک گفت که وقتی معامله آنها بسته شد ، به دلیل نهایی نبودن تحقیقات ، نمی تواند جزئیات بیشتری درباره این پرونده ارائه دهد.

نایک گفت: “هیچ مجموعه ای از واقعیت ها به ما امکان نمی دهد که بتوانیم درباره اصل موضوع صحبت کنیم.”  “اگر نایک بتواند کیفرخواست صادر کند بدون اینکه بتواند واقعیت های موثقی را ارائه دهد ، نامناسب خواهد بود.”

نایک “به شدت نگران” این ادعاها است

وال استریت ژورنال این داستان را برای اولین بار در روز پنجشنبه گزارش داد.  این روزنامه گزارش داد که یک کارمند نایک در سال 2016 به دوستان و همکارانش گفته است که نیمار سعی کرده است او را مجبور کند در اتاق هتل خود رابطه جنسی دهانی برقرار کند در حالی که وی در نیویورک بود و در آنجا به هماهنگی وقایع و تدارکات برای این بازیکن و او کمک کرد. محیط.

نایک گفت که “عمیقا نگران ادعاهای خشونت جنسی است” و تأیید کرد که حادثه ادعایی در سال 2016 هنگامی رخ داد که نیمار با بارسلونا بازی می کرد. نایک گفت که اطلاع رسمی از این حادثه را دو سال بعد دریافت کرده است.

این شرکت گفت که به تمایل اولیه کارمند برای جلوگیری از تحقیقات و محرمانه نگه داشتن موضوع احترام می گذارد.

در آن آمده است: “در سال 2019 ، زمانی که کارمند بعداً ابراز علاقه کرد که به ادامه موضوع بپردازد ، ما بلافاصله اقدام کردیم”  “نایک تحقیق مستقل را سفارش داده و یک مشاور حقوقی مستقل جداگانه برای کارمند ، به انتخاب خود و هزینه شرکت ، حفظ کرده است.”

نمایندگان نیمار از پاسخگویی به درخواست نظر آسوشیتدپرس خودداری کردند.  سخنگوی ناشناس این بازیکن به وال استریت ژورنال گفت که او این ادعا را رد کرد.

وی گفت: “نیمار جونیور در صورت شکایت قضایی که تاکنون اتفاق نیفتاده است با قدرت از خود در برابر این حملات بی اساس دفاع خواهد کرد.”

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

مطبوعات کانادا

اتلتیکو خوب به نظر می رسد؛  تردیدها بارسلونا و مادرید را احاطه کرده اند

مادرید (AP) – اتلتیکو مادرید علاوه بر کسب عنوان قهرمانی لیگ اسپانیا برای اولین بار در هفت سال گذشته ، رقبا رئال مادرید و بارسلونا را نیز با پرسش های زیادی برای پاسخگویی ترک کرد.  اتلتیکو با هدایت مهاجم لوئیز سوارز و مربی خود دیگو سیمئونه یازدهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ را به دست آورد و دوره جدیدی از سلطه مادرید و بارسلونا را خاتمه داد ، هرچند هر دو مدعی این فرصت را داشتند که در هفته های پایانی فصل به برتری برسند.  اتلتیکو برای پشت سر گذاشتن مادرید و کسب جام قهرمانی برای اولین بار از سال 2014 برای پشت سر گذاشتن مادرید و کسب جام قهرمانی به پیروزی از پشت نیاز داشت. سویا همچنین در یک فصلی که رکورد بیشترین رکورد باشگاه را شکست ، در پی کسب عنوان بود. رئال سوسیداد ، رئال بتیس و ویارئال فصل را به پایان بردند و نقاط اروپایی را جشن گرفتند.  سه تیم سقوط تیم های ایبار ، هوئسکا و وایادولید بودند.  در اینجا نحوه عملکرد بهترین تیم ها و آنچه در انتظار آنهاست فصل آینده است: ATLÉTICO MADRID فصل اتلتیکو با تنها سومین قهرمانی در طول 25 سال به اوج خود می رسد و نشانه هایی وجود دارد که این باشگاه همچنان مادرید و بارسلونا را در رده های بالاتر به چالش می کشد.  این تیم در بیشتر فصل لیگ را هدایت می کرد ، اما پس از منفجر کردن یک برتری بزرگ ، چندین مسابقه پرتنش را تحمل کرد.  اتلتیکو به لطف دو گل پیروزی سوارز که در تمام طول فصل پس از آزادی توسط بارسلونا بر خلاف خواسته هایش کلیدی بود ، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد.  ناکامی های اتلتیکو زمانی اتفاق افتاد که وی در دور دوم کوپا دل ری توسط باشگاه دسته سوم کورنلا حذف شد و هنگامی که در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به چلسی باخت.  اتلتیکو تیمی است که کمترین شک و تردید در مورد آینده را دارد ، زیرا چند فصل پیش روند تمدید را پشت سر گذاشت.  سیمئونه قرار است در آخرین سال قراردادش برگردد و تیمش با هدایت سوارز ، منابع کوک ، یان اوبلاک ، مارکوس یورنته و جوآو فلیکس تا حد زیادی ثابت خواهد ماند.  انریکه سرزو ، رئیس اتلتیکو گفت: “ما باید همان راه را حفظ کنیم.”  “اتلتیکو در فصل آینده چندان متفاوت به نظر نخواهد رسید.” بارسلونا در مورد آینده بارسلونا بلاتکلیفی زیادی وجود دارد ، زیرا هنوز مشخص نیست که آیا لیونل مسی بازگشت خواهد کرد و آیا مربی رونالد کومان همچنان به عنوان مربی ادامه خواهد داد.  درخواست او برای ترک این باشگاه در فصل گذشته رد شد و او هنوز گفته است که آیا او پس از پایان قرارداد در ماه ژوئن باز خواهد گشت یا خیر.  کومان زیر آتش است و ممکن است شغل خود را برای چگونگی به اتمام رساندن فصل بارسلونا از دست بدهد ، و چندین موقعیت خوب برای هدایت لیگ را از بین برد و برای اینکه سوم شود باید در آخرین بازی پیروز شود.  تنها عنوان وی در این فصل در مسابقات کوپا دل ری به دست آمد.  این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان توسط پاری سن ژرمن حذف شد.  شایعات گسترده ای در مورد بازیکن سابق ژاوی هرناندز وجود دارد که فصل آینده کومن را بر عهده خواهد گرفت.  این باشگاه از نظر اقتصادی در مورد بیماری همه گیر ویروس کرونا مشکل دارد و ممکن است نتواند در افزایش اعضای خود موفق شود ، اگرچه شایعاتی مبنی بر احتمال ورود ممفیس دپئی وجود دارد.  رئیس باشگاه جوآن لاپورتا گفت این چرخه به پایان رسیده است.  وی هفته گذشته گفت: “ما در حال ورود به فرآیند تجدید هستیم.”  مادرید واقعی TRUE مادرید نیز تردیدهایی دارد که برای اولین بار در بیش از یک دهه بدون عنوان به پایان رسید.  او لیگ را با دو امتیاز عقب افتادن از اتلتیکو به پایان رساند زیرا سعی کرد برای اولین بار از 2007-08 به عنوان قهرمان تکرار کند.  مادرید نیز مانند بارسلونا به آهستگی شروع کرد و پس از آن نتوانست از فرصت های خود برای برتری استفاده کند.  این تیم با مصدومیت بازیکنان اصلی مانند ادن هازارد ، سرجیو راموس و دنی کارواخال روبرو شد.  سرمربی مادرید زین الدین زیدان درمورد بازگشت فصل آینده وی اظهار نکرده است و رسانه های اسپانیایی می گویند او از قبل تصمیم به جدایی گرفته است.  راموس ممکن است در راه خروج باشد و مذاکرات در مورد عقد قرارداد با این باشگاه پیشرفت نکرده است.  مشخص نیست که آیا گرت بیل بعد از دوران حضورش در تاتنهام برمی گردد یا خیر.  هواداران خواهان بلاگ باستر برای تقویت تیم هستند ، اما مادرید همچنین از نظر اقتصادی برای همه گیری مشکل دارد.  ___ بیشتر فوتبال AP: https://apnews.com/hub/soccer و https://twitter.com/AP_Sports ___ Tales Azzoni در توییتر: http://twitter.com/tazzoni Tales Azzoni ، آسوشیتدپرس

 

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

 

                

 

 

دیوید پاستارناک با فرصتی که برای کمک به صعود بوستون بروین به پلی آف داشت ، نتوانست هیجان خود را کنترل کند و پاتریس برگون کاپیتان بازی را به این دلیل نزدیک کرد که گویا دلیلش این است که او هاکی بازی می کند.

اشاره کرد.

 

با برتری پاسترناک ، برگرون و دروازه بان تووکا راسک ، بلوین ها در پنج بازی با پیروزی 3-1 یکشنبه شب تیم های واشنگتن را حذف کردند.  پاسترناک با یک مسابقه کور شد ، برگرون به موقع دو گل زد و راسک با 40 سیو توانست دور دوم را مقابل پنگوئن های پیتسبورگ یا جزایر نیویورک ایجاد کند.

پاستارناک گفت: “این بازی ها سرگرم کننده است.”  “احساسی که پسران پس از بازی در رختکن احساس می کنید و خوشحالی به عنوان بچه های کوچک چیزی است که شما در مورد آن بازی می کنید.”

آهنگ های “TUUKK!”  از گروه بزرگی از هواداران بوستون با لباسهای سیاه و طلایی که بخشی از جمعیت 5،333 نفری فروخته شده با ظرفیت محدود بودند ، می آید.  آنها هر از گاهی قطع می شدند “ما جام می خواهیم!”  – جامی که آخرین بار بروینز یک دهه قبل پس از 39 سال خشکسالی عنوان به دست آورد.

آنها 12 برنده هستند ، به لطف بهترین بازیکنان خود که بر بازی 5 تسلط دارند.

تماشا کنید |  گل پاستارناک ، که برجسته است ، به بوستون کمک کرد تا در بازی 5 واشنگتن را ناک اوت کند:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وقتی بوستون در بازی 5 واشنگتن را ناک اوت کرد ، دیوید پاستارناک دروازه حریف را باز کرد و پاتریس برگونر نیز دو گل دیگر به ثمر رساند. 1:03

مربی بروس کسیدی گفت: “بیایید قبول کنیم: بهترین پسران ما آمدند.”

پاسترناک با قرار دادن پنجه پشت به پشت و بالای پاهای خود ، کمک به گل اول برگرون و حضور در تلاش قبل از راسک که بیشتر ضربه های پایتخت ها را نگه داشت ، این کار را آسان کرد.  برگرون که هنگام ترک زددنو چارا برای عقد قرارداد با واشنگتن “C” دریافت کرد ، در ضربه دوم ایلیا سامسونوف را با یک ضربه ایستگاهی شکست داد و پیشنهاد بازگشت را با یک گل درمانده در دقیقه سوم کوتاه کرد.

برگرون ، که 24 امتیاز در مسابقات بالقوه در طول زندگی حرفه ای خود دارد ، گفت: “به همین دلیل شما بازی را انجام می دهید: این آدرنالین و احساسی است که به شما دست می دهد.”  “این همیشه خاص است. همیشه بخشی از آن سرگرم کننده است.”

تنها شوت که راسک را شکست داد کانور شری بود که در سومین بازه با 11 ثانیه برگشت خانه خود را کشت.  این به خشکسالی گلهای شدید 147: 44 پایان داد ، اما برای گردهم آوردن “پایتخت ها” کافی نبود که “بروین ها” را با نتیجه 41 بر 19 شکست داده و لارس اِلر با نتیجه 5:37 هدف بالقوه خود را داشت. برای مداخله دروازه بانها حذف شد.

راسک گفت: “من در طول سریال احساس خوبی داشتم.”  “این بازی امروز احتمالاً بیشترین شانس و شوت در کل سری بود. این یکی از دلایلی است که به نظر می رسد در منطقه هستم.”

بوستون پس از از دست دادن افتتاحیه این سری در وقت های اضافه ، چهار برد پیاپی مقابل واشنگتن کسب کرد.  بعد از بیرون بردن بازی 2 در وقت اضافه و بازی 3 در وقت اضافه ، Bruins از یک حریف پیر و متزلزل با چند پاسخ در مورد سرعت و مهارت خود استفاده کرد.

کاپیتان پایتخت الکس اووچکین گفت: “این سریال های تنگ و سریعی جالب بود.”  “برای ما سخت است. سخت است.”

این سومین خروج پیاپی از دور اول برای اوچکین و پایتخت از زمان قهرمانی در جام استنلی در سال 2018 است. این شکست پس از آن اتفاق می افتد که مربی برنده جام ، پیتر لاویولت ، برای سازماندهی در یک حالت برنده ، اکنون با اوچکین در این تیم استخدام شد. سال گذشته قرارداد. 35 سال و فرصت های خسته او.

با پیوستن بروین به جام برنده روسای جمهور در بهمن کلرادو به عنوان اولین تیم های صعود کننده ، پایتخت ها با سوالات زیادی در این فصل از اووچکین ، اوگنی کوزنتسوف ، مرکز و موقعیت دروازه بان روبرو شدند.

اوچکین گفت: “ما فقط در مرحله پلی آف شکست خوردیم.”  “اجازه دهید بعدا در مورد قرارداد من و همه موارد دیگر صحبت کنیم.”

تماشا کنید |  پیش نمایش مرحله پلی آف جام استنلی: بخش شرقی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرق می بیند که سیدنی کرازبی پیگیری چهارمین جام استنلی خود را آغاز می کند و Big Z برابر تیم سابق خود قرار می گیرد. 2:23

 

 

               

           

  • ایمان رسولی