وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

وبلاگ شخصی ایمان رسولی

هرچی به ذهنم بیاد و جالب باشه براتون میزارم

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر NK آرورا ، رئیس کارگروه Covid-19 در NTAGI

 

توسط شالینی بهارداوج

دهلی نو [India]، 31 مه (ANI): در مقابل کمبود واکسن ، هند قصد دارد مطالعه ای را برای مخلوط کردن دوزهای COVID-19 و ایجاد اثربخشی آن در افزایش پاسخ ایمنی به ویروس کرونا انجام دهد.

دکتر NK Arora ، رئیس گروه کار ، گفت: “هند ممکن است آزمایش رژیمی را که در طی چند هفته دو دوز مختلف واکسن Covid را مخلوط می کند شروع کند تا ببیند به تقویت پاسخ ایمنی به ویروس کمک می کند.” 19 به گروه مشاوره فنی ملی در مورد ایمن سازی (NTAGI).

“ما اخبار را شنیده ایم که در برخی از ایالت ها مردم به دلیل خطای برنامه واکسن با مارک خاص به عنوان دوز اول و مارک متفاوت از واکسن به عنوان دوز دو دریافت کرده اند. این یک خطای برنامه است. این اتفاق نمی افتد و به کارگران خط مقدم توصیه می شود که بیشتر مراقب باشند ، اما هیچ نگرانی در زمینه ایمنی وجود ندارد ، این ذی نفعان ردیابی می شوند ، بنابراین شما جای نگرانی ندارید. “

وی افزود: “ما همچنین شنیدیم که در کارناتاکا ، چندین متخصص بهداشت به دلیل نگرانی در مورد ایمنی و اثربخشی واکسن ها ، به درخواست دوزهای اضافی در برنامه کامل دو دوزهای خود ادامه دادند.”

در مورد مطالعه مخلوط کردن دوز COVID-19 ، دکتر آرورا گفت: “ما اخیراً شنیده ایم که اروپا ، اسپانیا و انگلیس نیز در حال انجام یک مطالعه هستند که در آن دو واکسن – Covishield و Pfizer – در روزهای دیگر انجام شده است. مانند اولین دوز و دوز دوم Pfizer یا بالعکس. این یک مطالعه قابل تعویض نامیده می شود “.

“می توان دو واکسن را به سه منظور به ترتیب متفاوت تزریق کرد.  یکی اینکه از نظر برنامه ریزی راحت می شوند ، اما مهمتر از همه ، این نباید مشکلات ایمنی ایجاد کند ، و سوم این است که تعیین کنید آیا یک مزیت ایمنی وجود دارد ، آیا اثربخشی این ترکیب و مطابقت باعث افزایش اثر محافظتی واکسن ها می شود.  بنابراین ، هر سه مورد باید به طور همزمان مورد مراقبت قرار بگیرند. “

مخلوط کردن واکسن Covid-19 در گروه Covid-19 ، NTAGI و گروه متخصص تجویز واکسن ملی Covid-19 (NEGVAC) مورد بحث قرار گرفته است.

بروز روزانه COVID-19 در هند همچنان رو به کاهش است زیرا در 24 ساعت گذشته 152،734 عفونت جدید گزارش شده است.  طبق گزارش وزارت بهداشت و رفاه خانواده ، هند کمترین جهش یک روزه بیش از 46 روز را گزارش کرده است.  (ANI)

 

 

               

           

  • ایمان رسولی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی